רכב לא מניע – זה למה קורה?

כל נהג במדינת ישראל חווה את זה לפחות פעם אחת – נכנסים לתוך האוטו, מכניסים את המפתח ונתקלים בבעיה של רכב לא מניע. אז מדוע זה קורה? ובכן, על מנת לעשות לכם מעט סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את הסיבות הנפוצות לתופעה, ואת הדרכים להתמודדות:

 

  • מצבר תקול – אחת מהסיבות הנפוצות ביותר לכך שרכב לא מניע בא לידי ביטוי במצבר שסיים את חייו. למעשה, במידה ואחד הרכיבים ברכב נשארו דולקים לאורך שעות ארוכות מבלי שתהיה טעינה לרכב, גם כאשר הרכב כבוי, הרי שהדבר יכול להוביל למצב של מצבר תקול. כמו כן, מצבר יכול להתרוקן גם אם הוא ישן מאוד שכן, את סוללת המצבר ניתן להחיות באופן זמני בעזרת טעינה חיצונית אשר מתבצעת על ידי כבלים ממצבר ברכב אחר. זאת בעוד כי במידה והמצבר ישן, ההמלצה שלנו תהיה לפנות לשירותיה של חברה אשר מספקת מצברים לכל סוגי הרכב, על מנת להחליף את המצבר לאחד חדש.

 

  • אלטרנטור תקול – עליכם לזכור כי האלטרנטור הוא הרכיב אשר אחראי לטעינת המצבר בשעת נסיעה שכן, במידה והאלטרנטור תקול, המצבר יתחיל להתרוקן ולא תוכלו להניע את הרכב. זאת בעוד כי בחלק מהמקרים יופיעו סימני אזהרה לכך שהאלטרנטור מתקרב לימיו האחרונים. במילים אחרות – לפני שאתם ממהרים לרכוש מצבר חדש, מומלץ לתת לחשמלאי רכב לבדוק את הבעיה. 

 

  • הלך הסטרטר – מדובר על מנוע חשמלי קטן שתפקידו העיקרי הוא להתחיל את פעולת המנוע שכן, במידה והסטרטר מתקלקל, הרי שהרכב לא יצליח להניע. אינדיקציה טובה לכך שאכן מדובר על בעיה שנובעת מסטרטר תקול היא בעת בה מסובבים את המפתח ולא שומעים אף צליל. במרבית המקרים, כאשר הבעיה היא אכן בסטרטר, הפתרון הוא החלפת היחידה. 

 

  • פלאגים תקולים – גם הפלאגים במנוע ממלאים תפקיד במנגנון ההתנעה. זאת בעוד כי פלאגים ישנים או לחילופין פלאגים שנפגמו בצורה כזו או אחרת עשויים להקשות על ההתנעה של הרכב. 

 

  • נגמר הדלק – זה אולי ישמע ברור מאליו, אך רבים הם האנשים שנוטים לקפוץ לבעיות מורכבות במיוחד, עוד לפני שערכו בדיקות בסיסיות כמו בדיקה זו. 
Picture of גיורא מלמד
גיורא מלמד

אחרי שלא מצאתי בשום מקום אחר את מבוקשי, שמתי לעצמי כיעד להקים ולרכז מידע נגיש לגימלאים גיל הזהב, מקווה ומאמין שתמצאו ערך רב בתוכן באתר.