אחת ולתמיד – אקסבוקס או פלייסטיישן?

שנים רבות עברו מאז ששיחקנו במשחקים כמו סופר מאריו וקראש. אינספור משחקים וטכנולוגיות נכנסו לחנויות כאשר אין בכלל ספק כי אחד מהתחומים המפותחים ביותר כיום בעולמות הטכנולוגיה הוא עולם הגיימינג. אנשים פשוט מתים כיום על גיימינג, ועל הדרך, מדובר על תחום שנמצא בהתקדמות בלתי מפסקת – מידי שנה ניתן לשמוע על המצאה חדשה או על טכנולוגיה שהומצאה כדי לשדרג את תחום הגיימינג. ואם כבר בגיימינג עסקינן, אין אדם שצורך גיימינג ולא נתקל במהלך חייו בסיטואציה הבאה – אקסבוקס או פלייסטיישן? אקסבוקס ופלייסטיישן, נחשבים כיום לשני סוגי קונסולות המשחק המתקדמות ביותר בעולם, ומאז ומתמיד, ישנה מחלוקת בלתי פוסקת בין צרכני הגיימינג – איזה קונסולת משחק היא הקונסולה הטובה ביותר. בשורות הקרובות, נדון בהרחבה על הסוגייה הזו, וננסה להגיע לתשובה לשאלה כבדת המשקל הזו.

אקסבוקס או פלייסטיישן – אז מה באמת חשוב בקונסולת משחק?

קונסולות משחקים, נועדו בעיקר לאפשר לגיימר הממוצע את חווית המשחק הטובה ביותר – החל ממהירות המשחק, איכות הגרפיקה שאותה הקונסולה מציעה, וחלה בנוחות השלטים, אפשרויות למשחק אונליין באינטרנט, אפשרות חיבור של אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה וכיוצא בזאת. אם מסתכלים על פלייסטיישן ואקסבוקס – אין ספק ששתי החברות הללו מציעות את החוויה המלאה והשלמה ביותר למשתמש בהן. אם ייצא לכם לשאול גיימר הדוק של פייסטיישן, הוא כנראה יגיד לכם שפלייסטיישן היא קונסולת המשחק הנוחה ביותר, מאידך, אם תשאלו חובב אקסבוקס מושבע, האחרון יגיד לכם בדיוק את ההפך הגמור.

הנה כמה הבדלים חשובים בין השניים

  1. מבחינת מפרט, המפרטים די דומים וגם הזיכרון.
  2. שתי הקונסולות תומכות ב- HDMI2/1 כלומר קצב העברת הנתונים של שתיהן גבוה וגם הרענון.
  3. פלייסטיין לא תומכך בתקן דולבי אטמוס, אז אם הסאונד חשוב לכם, אתם צריכים לדעת את זה.
  4. העיצוב שונה ולכן זה ענין של טעם
  5. לפלייסטיישן יש משחקים בלעדיים
  6. התמורה של מייקרוסופט גבוהה יותר בהשוואה לסכום שמשלמים לסוני

אקסבוקס או פלייסטיישן – איך ניתן להחליט מה לקנות בסופו של דבר?

בשורה התחתונה, גם אקסבוקס וגם פלייסטיישן, מציעות שתיהן את חווית המשחק המלאה. כלומר, לא ניתן באמת להצביע באופן חד משמעי על קונסולה אחת שמתעלה על הקונסולה השנייה. זו בדיוק הסיבה למחלוקת התמידית בין מעריצי אקסבוקס, לבין מעריצי פלייסשטיין. העצה שלנו – נסו לשחק בשתי הקונסולות, והבינו איזה אחת יותר נוחה לכם ומושכת אתכם יותר מהשנייה. בנוסף, תוכלו להגיע לחנויות של שתי הבלעדיות הללו, להבין קצת בשטח מה יותר מדבר אליכם ואז להחליט. חשוב לדעת שאם אתם רוצים לשחק עם החברים שלכם משלט רחוק, אתם צריכים לדעת מה יש להם בבית ולעשות את ההתאמות שלכם.

גיורא מלמד
גיורא מלמד

אחרי שלא מצאתי בשום מקום אחר את מבוקשי, שמתי לעצמי כיעד להקים ולרכז מידע נגיש לגימלאים גיל הזהב, מקווה ומאמין שתמצאו ערך רב בתוכן באתר.